در گفتگو معاون نخست وزیر روسیه با رویترز مطرح شد

روسیه تمدید توافق کاهشی اوپک پلاس را لحاظ خواهد کرد

11:25 - 1400/01/21
معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد این کشور با دقت تمدید توافق کاهشی تولید نفت اوپک و کشورهای هم‌پیمان (اوپک پلاس) را لحاظ می‌کند. این در حالی است که با افت سطح تولید، سهم روسیه از بازار جهانی طلای سیاه منقبض شده است و در مقابل شرکت‌های آمریکایی با افزایش تولید نفت شیل بازارهای جدیدی را تصاحب کرده‌اند.
روسیه تمدید توافق کاهشی اوپک پلاس را لحاظ خواهد کرد

دنیای بورس: آنتون سیلوآنوف معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور به اثرات مثبت توافق با اوپک بر قیمت نفت در قیاس با واگذاری بخشی از بازار جهانی به شرکت‌های آمریکایی وزن بیشتری می‌دهد.

این مقام روسی در حاشیه کنفرانسی در قزاقستان گفت: "بحث‌های بسیاری در دو سمت حمایت و مخالفت با تمدید توافق اوپک وجود دارد. و ما قطعا به دنبال ثبات قیمت و پیش‌بینی پذیری نوسان نفت هستیم. با این حال نتیجه توافق کاهشی اوپک واگذاری بخشی از سهم بازار به رقبای آمریکایی بوده است و شرکت‌های آمریکایی با افزایش تولید نفت شیل خود بخشی از بازارهای جدید را تصاحب کرده‌اند."

دولت و وزیر انرژی روسیه پس از بررسی مزایا و معایب بسته توافقی و طول عمر شرایط فعلی بازار نفت، موضع خود در برابر اوپک را مشخص خواهند کرد.

اوپک، روسیه و سایر کشورهای همکار در توافقی از ماه ژانویه به مدت 6 ماه تولید نفت خود را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند تا با کاستن از سطح موجودی‌های طلای سیاه از قیمت این ماده ارزشمند حمایت کنند.

مجموعه اوپک و کشورهای همکار ملقب به اوپک پلاس در جلسه بعدی این کارتل نفتی به تاریخ 25 و 26 ژوئن در وین پایتخت اتریش گرد هم می‌آیند تا در مورد تمدید بسته توافقی تصمیم‌گیری کنند.

با این حال دو تن از مقام‌های اوپک اعلام کرده‌اند که تاریخ این نشست ممکن است به روزهای 3 و 4 ماه ژولای موکول شود.