مازاد تجاری انتظارات را برآورده نکرد

سورپرایز صادرات چین در ماه آوریل

11:20 - 1400/01/21
امروز آمار صادرات چین در ماه آوریل نوسط اداره گمرک چین منتشر شد و نتایج آن نتوانست انتظارات را برآورده کند. مازاد تجاری این کشور در ماه گذشته میلادی نیز کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.
سورپرایز صادرات چین در ماه آوریل

دنیای بورس: بر اساس داده‌های گزارش اداره گمرک چین مازاد تجاری این کشور در ماه آوریل 13.84 میلیارد دلار بوده است که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی 35 میلیارد دلاری است. این آمار همچنین کمتر از مازاد تجاری 32.65 میلیارد دلاری چین در ماه مارس است.

همزمان صادرات این کشور در ماه آوریل 2.7 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود. تحلیل‌گران انتظار داشتند صادرات این کشور شاهد رشد 2.3 درصدی باشد.

چشم‌انداز صادرات چین چالش برانگیز است. اگر ترامپ بخواهد تهدید تعرفه‌ای اخیر خود را اجرایی کند، انتظار می‌رود نرخ صادرات چین حدود 2 تا 3 درصد افت کند.

پس از آنکه ترامپ به بهای پیشرفت کند مذاکرات اعلام کرد که تعرفه‌ی اعمالی روی کالاهای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد چشم‌انداز ادامه گفتگوهای تجاری بین دو ابرقدرت اقتصادی تیره شد. همزمان مذاکراه‌کنندگان آمریکایی مقامات چینی را به دلیل عقب‌نشینی از تعهدات خود سرزنش کردند.

از سمت دیگر حجم واردات چین در مدت مشابه به میزان فراتر از انتظار 4 درصد افزایش یافت. این افزایش در حالی رخ داد که تحلیل‌گران  افت 3.6 درصدی واردات را پیش‌بینی کرده بودند.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آوریل افزایش یافته و به سطح 21.01 میلیارد دلار رسیده است که حتی بیش از مازاد 20.5 میلیارد دلاری در ماه مارس است.

بازارهای سهام چین در حال ترمیم افت روزهای قبل هستند. شاخص شنزن «Shenzhen Composite» ریزش اخیر خود را جبران کرده و صبح امروز 0.6 درصد رشد داشته است. با این حال شاخص «Shanghai Composite» هنوز در محدوده قرمز قرار دارد و افت 0.1 درصدی را تجربه می‌کند.