ارزش بازار رمز‌ارزها 9 میلیارد دلار افزایش یافت

خیز بیت‌کوین برای مقاومت 6 هزار دلاری

11:20 - 1400/01/21
کریپتو‌ها معاملات سه‌شنبه را صعودی آغاز کرده‌اند. بیت‌کوین خود را برای عبور از مرز روانی 6 هزار دلاری آماده می‌کند و بهای اتریوم بیش از 10 درصد افزایش یافته است.
خیز بیت‌کوین برای مقاومت 6 هزار دلاری

دنیای بورس: شتاب صعودی بیت‌کوین هنوز تحلیل نرفته و قیمت این رمزارز در معاملات امروز با رشد 4.66 درصدی و رسیدن به 5 هزار و 964 دلار، اوج 5 ماهه را  به ثبت رسانه است. آخرین بار که بیت‌کوین  بالای مرز 6 هزار دلار قرار داشت به نیمه نوامبر گذشته بر‌میگردد.

با موج مثبت ایجاد شده بهای اتریوم 10.27 درصد افزایش یافته و به 179.44 دلار رسیده است. XRP  با رشد 2.37 درصدی در ارتفاع 0.30578 دلاری قرار گرفته است. لایت کوین نیز 6.79 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و به بهای 77.524 دلار معامله می‌شود.

ارزش کل بازار کریپتوها در معاملات امروز به 189 میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده رشد 9 میلیارد دلاری نسبت به ارزش بازار دوشنبه است.

دیروز بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری «Fidelity» در هفته‌های آینده صرافی تبادل بیت‌کوین را برای مشتریان خود راه‌اندازی خواهد کرد. بخش دارایی‌های دیجیتال این شرکت سرمایه‌گذاری در اکتبر 2018 تاسیس شد.آرلین رابرترز سخنگوی این شرکت گفت : "خدمت‌رسانی به مشتریان خود را ادامه می‌دهیم و در حال حاضر سرویس‌های ما متمرکز بر بیت‌کوین است".

وارن بافت سرمایه‌دار مشهور در نشست سالانه «Berkshire Hathaway»  بار دیگر به رمزارزها تاخت و بیت‌کوین را به صدف توخالی تشبیه کرد که پیشرفتی نخواهد داشت.

بافت در گفتگو با خبرنگاران گفت: "کریپتوها ابزار قمار هستند و تخلفات بسیاری در ارتباط با آنها وجود دارد. با ناپدید شدن ناگهانی بخشی از این بازار خیلی از افراد ضرر کرده‌اند و در این مدت بیت‌کوین هیچ دست‌‌آوردی نداشته است."

وی در ادامه افزود: "بیت کوین کاری نمی‌کند و فقط درجا میزند. بیت‌کوین برای من مثل یک صدف توخالی و یا چیزی شبیه آن است و از نظر من مقصدی برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود".

وی در ادامه به تصویر کردن آینده این رمزارز پرداخت و گفت : "من اینجا یکی از دکمه‌های خودم را جدا میکنم. چیزی که من اینجا دارم یک رمز است و من آنرا با قیمت هزار دلار به شما پیشنهاد می‌کنم و در نظر می‌گیرم که آیا می‌توانم قیمت آن را تا پایان روز به 2 هزار دلار برسانم یا خیر. اما در نهایت دکمه تنها یک کاربرد دارد و این کاربرد بسیار محدود است."

بافت که از منتقدان کریپتوها به شمار می‌رود پیشتر بیت‌کوین را به "مرگ موش" توصیف کرده بود.