آخرین نظرسنجی سایت کیتکو درباره قیمت طلا

کارشناسان وال‌استریت در انتظار رشد فلز زرد

11:12 - 1400/01/21
بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو اکثریت کارشناسان وال استریت و فعالان بازار طلا انتظار دارند که در طول هفته جاری بهای فلز زرد افزایش یابد.
کارشناسان وال‌استریت در انتظار رشد فلز زرد

دنیای بورس: سایت کیتکو هر هفته نتایج نظرسنجی خود در مورد قیمت طلا را منتشر می‌کند. این نظرسنجی در دو بخش کارشناسان وال‌استریت و فعالان بازار طلا انجام می‌گیرد. بر اساس آخرین نسخه این نظرسنجی اکثریت شرکت‌کنندگان انتظار دارند بهای فلز زرد در طول هفته جاری افزایش یابد.

13 کارشناس وال‌استریت در این نظرسنجی شرکت کردند که 7 نفر (54 درصد) از امید خود به رشد طلا خبر دادند. از سمت دیگر 3 نفر (23 درصد) معتقد بودند روند نزولی در انتظار طلاست و به نظر 3 نفر دیگر تغییر خاصی در روند قیمتی این دارایی ارزشمند به وقوع نخاوهد پیوست.

از طرف دیگر 534 نفر در نظرسنجی اینترنتی این سایت شرکت کردند. 239 نفر (45درصد) به رشد قیمت طلا رای دادند، 191 نفر ( 36درصد) محدوده خرسی را برای فلز زرد در نظر گرفتند و 104 نفر (19 درصد) تغییر خاصی را پیش‌بینی نکردند.

کارشناسان وال‌استریت در انتظار رشد فلز زرد8

از نظر فیل فلین تحلیلگر گروه "Price Futures" بهای طلا در هفته جاری صعودی خواهد شد. وی گفت به نظر می‌رسد فدرال رزرو برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره دلار ندارد و حتی آمار قوی اشتغال آمریکا در ماه گذشته نیز نمی‌تواند وضعیت موجود را تغییر دهد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تلاطم محدود بازارها و وجود سطوح حمایتی مستحکم مقدمه رشد طلا را فراهم خواهد کرد.

افشین نبوی مدیر تجاری گروه تجاری MKS سوئیس نیز به رشد بهای اونس طلا رای داده است. به نظر آقای نبوی با توجه به شرایط ژئوپلتیک حال حاضر جهان و گذر از مرز مقاومتی 1280دلاری انتظار می‌رود تا طلا مرزهای 1295 و 1300 دلاری را نیز بشکند و حتی تا اوج اخیر 1345 دلاری نیز بالا بیاید.

از سمت دیگر چارلی نئودس استراتژیست ارشد بازار جهانی گروه تجاری "LaSalle Futures" که اخیرا دو هفته متوالی افت بهای طلا را پیش‌بینی کرده است گفت که فلز زرد هفته نزولی در پیش‌رو خواهد داشت. بر اساس نظر وی وضعیت مطلوب اقتصادی حال حاضر طلا را از موقعیت جذاب جدا خواهد کرد.

از نظر تکنیکال طلا درشرایط فعلی در مرز میانگین 100 روزه 1294.6 دلار حرکت می‌کند. فلز زرد هفته گذشته زیر این مرز قرار داشت، اما در روزهای پایانی خودش را به مرز مذکور نزدیکتر کرد. در صورتی طلا نتواند به بالای مرز مورد نظر صعود کند، حمایت قدرتمندی تا میانگین 200 روزه 1266.5 دلاری برای فلز زرد وجود نخواهد داشت.