استراتژی اپل برای روزهای بدون آی‌فون

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، اپل به‌صورت تدریجی در حال پیاده‌سازی تغییر و تحولات جدیدی در سطوح مدیریتی و استراتژیک بوده و خود را برای دوران پسا‌آی‌فون یا پس از آی‌فون آماده می‌کند. هدف و انگیزه این شرکت بزرگ نیز همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، کاهش اتکا و وابستگی به گوشی‌های آی‌فون است چرا که در سال گذشته رکورد کم‌سابقه‌ای برای فروش پایین مدل‌های مختلف آی‌فون در جهان به ثبت رسید و این شرکت را وادار کرد که درباره تمرکز خود برای توسعه و تولید محصولات و فناوری‌هایش تجدیدنظر کرده و فکری برای جلوگیری از ورشکستگی ناشی از فروش بسیار پایین‌تر از حد انتظار گوشی‌های آی‌فون کند.

فروش بسیار کم و پایین‌تر از حد تصور تحلیلگران و اپل بدون شک دلایل مختلفی نظیر جنگ تجاری میان چین و آمریکا، تحریم و بایکوت محصولات آمریکایی اعم از آی‌فون‌های اپل توسط شهروندان چینی در واکنش به تحریم و ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هوآوی در ایالات متحده، قیمت بسیار بالا در قبال قابلیت و نوآوری‌های نه چندان منحصربه‌فرد و همچنین افزایش استقبال از گوشی‌های اندرویدی همچون سامسونگ و تنوع در ارائه مدل‌های مختلف دارد. همین امر موجب شد که کارشناسانی که پیش‌تر میزان فروش اپل را در سه ماه نخست سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ میلادی ۹۱ میلیارد دلار برآورد کرده بودند، حالا در آخرین ارزیابی‌ها درآمد اپل را در این بازه زمانی ۸۴ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کنند.

حالا اپل درصدد است از فناوری‌های مدرن و به روز جهان همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا (IoT)، شهر و خانه هوشمند و همچنین فناوری شبکه ۵G برای تغییر در استراتژی‌های خود استفاده کند تا درآمدزایی و سودآوری خود را به‌جای گوشی‌های آی‌فون از این فناوری‌های جدید تامین کند. اپل که همواره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و رقبای سامسونگ و هوآوی به شمار می‌رود، حالا به گفته آنا لی، یکی از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه بازار محصولات فناوری، فروش گوشی‌های آی‌فون در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

Submitted by admin on