در پی تمدید مهلت مذاکرات تجاری آمریکا و چین رقم خورد

تقویت ارزهای کالامحور در برابر دلار آمریکا

10:28 - 1400/01/21
با افزایش امیدواری فعالان اقتصادی به حصول توافق تجاری میان آمریکا و چین، ارزهای کالا محور در روز جاری روندی صعودی را در برابر دلار مریکا تجربه کردند و همین امر منجر به ورود شاخص دلار به محدوده منفی شد.
تقویت ارزهای کالامحور در برابر دلار آمریکا

شب گذشته خبر رسید که هیات‌های مذاکره کننده آمریکا و چین تصمیم گرفته‌اند مذاکرات تجاری خود را برای یک روز دیگر تمدید کنند و در روز چهارشنبه به رایزنی‌ها ادامه دهند. مذاکرات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان از روز دوشنبه در پکن آغاز شده است. با انتشار این خبر امیدواری فعالان اقتصادی نسبت به حصول توافقی جامع میان دو طرف افزایش یافت و همین امر به افزایش قیمت نفت و دیگر کالاها در بازارهای جهانی منجر شد. در پی این امر ارزهای کالا محور همچون دلار کانادا، استرالیا و نیوزلند روندی صعود را در برابر دلار آمریکا تجربه کردند. پس از این رویداد شاهد تضعیف ارزش دلار آمریکا در دیگر جفت‌ارزهای اصلی به تبع جو روانی حاکم بر بازار بودیم.

امروز در تقویم اقتصادی رویدادهای مهمی به چشم‌می‌خورد. عصر امروز نشست بانک مرکزی کانادا برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر نرخ بهره برگزار خواهد شد و در ادامه رئیس بانک مرکزی بریتانیا سخنرانی خواهد داشت. ساعت 22:30 به وقت تهران نیز قرار است صورتجلسه نشست اخیر فدرال رزور منتشر شود.

تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه شاخص دلار با کاهشی 0/1 درصدی در سطح 95/8 واحد قرار گرفته است.