در واکنش به اعلام برنامه مذاکرات تجاری آمریکا و چین رقم خورد

صعودی 2 درصدی نفت در روز جمعه

10:24 - 1400/01/21
در پی افزایش امیدواری به حصول توافق تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت در روز جمعه روندی صعودی را در پیش گرفت و نزدیک به دو درصد افزایش یافت. انتشار خبری در زمینه کاهش عرضه نفت اوپک نیز در بهبود وضعیت معاملات تاثیر شایانی داشت.
صعودی 2 درصدی نفت در روز جمعه

صبح امروز وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که مذاکرات تجاری در سطح معاون وزیر میان این کشور و آمریکا طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای هفتم و هشتم ژانویه در پکن پیگیری خواهد شد. انتشار این خبر امیدواری‌های تازه ای را در جهت کاهش تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان پدید آورد و منجر به بهبود معاملات در بازارهای کالایی از جمله نفت خام شد.

همچنین گزارش روز گذشته موسسه رویترز در زمینه کاهش عرضه نفت اوپک نیز در حمایت از قیمت نفت نقش شایانی داشت. بر اساس این گزارش میزان عرضه نفت خام از سوی اوپک در ماه های نوامبر و دسامبر سال 2018 میلادی نزدیک 460 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

در این میان با وجود افت شدید ارزش سهام در وال استریت در شب گذشته و تبعیت بورس توکیو از این روند در صبح امروز، دیگر بازارهای آسیای از جمله بورس شانگهای به لطف اعلام خبر برنامه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین روندی صعودی را تجربه کردند و همین امر تاثیر منفی سقوط ارزش سهام در بورس های آمریکا را بر بازار نفت کاهش داد.

تا این لحظه ازمعاملات روز جمعه هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس با افزایشی 1/8 دلاری به 57 دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس در قرارداد ماه فوریه 1/9 درصد گران شده و در سطح 48 دلار قرار گرفته است.