نوسان دلار در نزدیکی سقف 19 ماهه

10:12 - 1400/01/21
با ازسرگیری معاملات در بازار جهانی ارز، شاخص دلار نوسانی محدود را در نزدیکی سقف 19 ماه اخیر تجربه می‌کند. با وجود رشد قابل ملاحظه شاخص دلار در هفته گذشته، کماکان وجود تقاضای قوی برای دلار آمریکا به عنوان دارایی امن از آغاز روند شناسایی سود بر روی  این ارز جلوگیری می‌کند.
نوسان دلار در نزدیکی سقف 19 ماهه

انتشار آمارهای اقتصادی ناامیدکننده از چین و اروپا در هفته گذشته در کنار قوی‌تر شدن احتمال تعطیلی دولت فدرال آمریکا، منجر به کاهش تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در بازارهای پرریسک همچون سهام شده و بخشی از جریان نقدینگی از این بازار را به سوی دارایی‌های امنی مانند دلار آمریکا و ین ژاپن سوق داده است.

در عین حال رو چهارشنبه قرار است نشست دو روزه سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا برگزار شود و افزایش نرخ بهره در این نشست تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. این موضوع نیز در بهبود تقاضا برای دلار آمریکا تاثیر شایانی دارد.

امروز تقویم اقتصادی چندان شلوغ نیست  و تنها گزارشی که می تواند بر بازار تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد، گزارش قیمت مصرف‌کننده اروپاست که قرار است ساعت 13:30 به وقت تهران منتشر شود.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دو‌شنبه با نوسانی محدود در سطح 97/4 واحد قرار گرفته است. این نماگر در روز جمعه با رسیدن به 97/7 واحد، به سقف 19 ماه اخیر خود رسیده بود.