نوسان شاخص دلار در نزدیکی سقف یک ماه اخیر

10:08 - 1400/01/21
 در پی افزایش بازده اسناد خزانه‌ آمریکا، شاخص دلار در نزدیکی سقف یک ماه اخیر تثبیت شد. در این میان پس از سخنان ترامپ در زمینه پرونده مدیر بازداشت شده شرکت هواوی ، سطح تقاضا به عنوان دارایی امن برای دلار آمریکا کمی کاهش یافت.
نوسان شاخص دلار در نزدیکی سقف یک ماه اخیر

صبح امروز بازده اسناد خزانه بلند مدت آمریکا روندی صعودی را تجربه کرد و از کف سه ماه اخیر فاصله گرفت. در پی بهبود بازده اسناد مذکور، شاهد افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا بودیم امری که حمایت مناسبی را از این ارز در برابر سبدی از شش ارز مطرح جهان به عمل آورد. هم اکنون بازده اسناد خزانه 10 ساله آمریکا با رشدی 0/1 درصدی به 2/884 درصد رسیده است.

در این میان پس از افت مجدد ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به تبع تحولات برگزیت، صبح امروز شاهد افزایش سطح خرید تکنیکال بر روی این ارز بودیم. در عین حال بخشی از معامله ‌‌ران امید دارند نخست وزیر بریتانیا با حضور در نشست سران اتحادیه اروپا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه بتواند اصلاحاتی را در طرح مد نظر طرفین برای خروج از اتحادیه انجام دهد و به این ترتیب شانس تصویب این طرح در پارلمان بریتانیا افزایش یابد. در پی این امر دلیل سطح تقاضا برای پوند بالا رفته است.

از دیگر مسائل تاثیرگذار بر بازار ارز می توان به صحبت های رئیس جمهور آمریکا در زمینه بازداشت یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی اشاره کرد. ترامپ در مصاحبه با رویترز از احتمال دخالت خود در این پرونده خبر داد امری که کمی از نگرانی‌ها در زمینه تنش‌های آمریکا با چین را کم کرد و تقاضا برای دلار را به عنوان دارایی امن کاهش داد.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دو‌شنبه بدون تغییری ملموس در سطح 97/39 واحد قرار گرفته است. پیش‌تر این نماگر در شب گذشته بالاترین سطح از 13 نوامبر یعنی رقم 97/54 واحد رسیده بود.