در پی کاهش صادرات نفت لیبی رقم خورد

صعود مجدد نفت برنت به مرز 60 دلار

10:07 - 1400/01/21
در پی بروز اخلال در صادرات نفت لیبی، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی روندی صعودی اما کم آرام را در پیش گرفت و بار دیگر به سطح 60 دلار رسید.
صعود مجدد نفت برنت به مرز 60 دلار

شرکت ملی نفت لیبی شب گذشته در زمینه صادرات نفت از میدان نفتی شراره این کشور اعلام وضعیت فورس ماژور کرد. میدان نفتی شراره که به عنوان بزرگترین میدان نفتی لبیی شناخته می‌شود در پایان هفته از سوی یک گروه شبه نظانی به محاصره درآمده بود. به گفته شرکت ملی نفت لیبی تعطیلی این میدان به کاهش 315 هزار بشکه‌ای صادرات نفت لیبی به صورت روزانه منجر خواهد شد. در پی انتشار این خبر قیمت نفت روندی صعودی را در بازارهای جهانی تجربه کرد.

رشد قیمت نفت در حالی رقم خورد که این محصول در روز گذشته با کاهش قیمتی ملموس مواجه شده بود. در پی تصعیف بازارهای سهام اروپایی، از عصر دوشنبه بازار نفت زیر فشار شدیدی قرار گرفت اما در اواخر روز به لطف بازگشت شاخص‌های وال استریت به محدوده مثبت، کمی از جو منفی بازار کاسته شد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 60/1 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژانویه به همین گران شده و به 51/1 دلار رسیده است.