بازار ارز در انتظار گزارش‌های بازار کار آمریکا

10:04 - 1400/01/21
در آستانه انتشار گزارش‌های بازار کار آمریکا، جوی محتاط بر بازار جهانی ارز حاکم شده و میزان نوسان ارزهای مطرح در برابر یکدیگر تا این لحظه محدود است.
بازار ارز در انتظار گزارش‌های بازار کار آمریکا

ساعت 17:00 به وقت تهران قرار است گزارش‌های بازار کار آمریکا شامل گزارش مشاغل ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی، میانگین دستمزد ساعتی و روزانه و نرخ بیکاری این کشور در ماه نوامبر منتشر شود. با توجه به اهمیت قابل ملاحظه این گزارش برای فعالان بازار ارز، هم اکنون معامله‌گران احتیاط را چاشنی کار خود کر‌ده اند و همین امر به نوسان اندک در جفت ارزهای اصلی منجر شده است. نتیجه این گزارش‌ها همواره دید مناسبی از روند حاکم بر اقتصاد آمریکا برای فعالان اقتصادی فراهم می کند و در عین حال در تصمیم گیری های فدرال رزور برای تغییر نرخ بهره تاثیر شایانی دارد.

در این میان شب گذشته وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که سران بانک مرکزی آمریکا قصد دارند پس از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، به صورت موقت دست از افزایش نرخ بردارند و با گذر زمان و رصد وضعیت متغیرهای کلان اقتصادی در زمینه تداوم روند بالا بردن نرخ بهره تصمیم گیری کنند. انتشار این گزارش نیز ابهامات جدیدی پیش روی معامله گگران بازار ارز پدید آورده است.

تا این لحظه از معاملات روز جمعه شاخص دلار با رشدی محدود در سطح 96/85 واحد قرار گرفته است.