ایرادهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت

تصمیم مجلس برای رفع 2 ایراد CFT

10:03 - 1400/01/21
بند اول ایرادهای شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) توسط نمایندگان مجلس اصلاح شد اما بند دوم ایرادها به مجمع تشخیص مصلحت رفت.
تصمیم مجلس برای رفع 2 ایراد CFT

دنیای بورس: نمایندگان مجلس در نخستین گام، بند اول از ایرادهای شورای نگهبان به CFT را که پیش‌تر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصلاح شده بود، را در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند. با تصویب این بند از CFT، بند مذکور به شورای نگهبان خواهد رفت.

در دومین گام، نمایندگان مجلس بند دوم از ایراد‌های شورای نگهبان به CFT را که در کمیسون امنیت ملی بررسی شده بود را نپذیرفته و بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. بدین ترتیب، بند دوم از ایرادهای شورای نگهبان برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد. کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گزارش خود درباره بند دوم از ایرادهای شورای نگهبان به لایحه جنجالی CFT، بر مصوبه اول مجلس  اصرار کرده بود.

 نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 آذرماه) ایرادات شورای نگهبان به برخی مفاد CFT را وارد ندانسته و با 124 رای موافق، 58 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه با نظر کمیسیون امنیت ملی مبنی بر اصرار بر مصوبه قبلی مجلس موافقت کردند. گفتنی است این مفاد CFT به شرح زیر است: جز (ب) بند (1) ماده (2)، ماده (7) و بندهای آن، بند (6) ماده (9) اطلاق استرداد در بندهای ماده (11)، بند (2) ماده (12)، ماده (15) و ماده (17).

توضیح‌های بیش‌تر را اینجا بخوانید.