در هیات دولت به انجام رسید

تصویب لایحه بودجه سال ۹۸

10:01 - 1400/01/21
جلسه فوق العاده هیات وزیران صبح و بعدازظهر یکشنبه با موضوع بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور تشکیل شد.
تصویب لایحه بودجه سال ۹۸

دنیای بورس: در جلسات هیات دولت تبصره‌های پیشنهادی ارقام کلان و ویژگی‌های بودجه مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و لایحه بودجه سال 1398 کل کشور به تصویب رسید. عبدالناصر همتی؛ رییس کل بانک مرکزی قیمت تقریبی دلار برای تسعیر درآمد‌های نفتی در بودجه سال  آینده را حدود ۵۷۰۰ اعلام کرد. همچنین بهرور نعمتی؛ سخنگوی هیات رییسه مجلس عنوان کرد: احتمالا قیمت دلار در بودجه سال آینده حدود 5700تومان درنظر گرفته شود. پیش‌تر معضومه آقاپور علیشاهی؛ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود: در لایحه بودجه سال آینده قیمت دلار ۵ هزار و ۲۰۰ تومان و میزان فروش روزانه نفت هم یک میلیون و ۲۰۰ بشکه خواهد بود .

در همین حال بهروز نعمتی در ارتباط تلفنی با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت بر اساس ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس تا پانزدهم آذر مهلت ارائیه بودجه به مجلس را دارد و منتظر آن هستیم.

به گفته وی با توجه به سفر رییس جمهوری به سمنان در روز چهارشنبه، احتمال دارد وی نتواند لایحه را در موعد مقرر به مجلس تقدیم کند اما هیات رییسه مجلس تصمیم گرفت اگر نظر دولت برای این باشد که پنجشنبه پانزدهم آذر، لایحه بودجه را به مجلس ارایه کند آمادگی داریم جلسه علنی مجلس را در این روز تشکیل دهیم.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ، کمیسیون‌های تخصصی از زمان تقدیم لایحه بودجه، آن را بررسی می‌کنند و نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادهای خود را به این کمیسیون‍‌ها ارایه کنند و کمیسیون‌ها جمع‌بندی مطالب خود را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌کنند و در آن جا به کلیات بودجه در مدت یک ماه رسیدگی می‌شود.

به گفته سخنگوی هیات رییسه مجلس براساس شنیده‌ها، دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت 54 دلار را برای هر بشکه نفت در نظر گرفته است و پیش بینی می‌شود روزانه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت بفروشیم. در این رابطه البته واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی هم در دستور کار دولت قرار دارد.