امیدواری معامله‌گران به کاهش تنش‌های تجاری آمریکا و چین

نفت برنت به 61 دلار رسید

09:58 - 1400/01/21
در معاملات روز چهارشنبه، نفت خام به مدار صعود بازگشت و با رشد قیمتی بیش از یک درصد مواجه شد. افزایش امیدواری نسبت به حل و فصل مناقشه تجاری میان آمریکا و چین و همچین تصمیم احتمالی اوپک برای کاهش تولید نفت از دلایل رونق معالات به حساب می‌آید.
نفت برنت به 61 دلار رسید

امروز سفیر چین در آمریکا در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که چین امیدوار است در خلال نشست G20 به توافقی با آمریکا در زمینه کاهش تنش‌های تجاری دست یابد. کویی تیانگای همچنین اظهار کرد که این کشور به دنبال جنگ تجاری نیست و اعتقاد دارد که مذاکره تنها راه دسترسی به توافقی است که منافع طرفین را تامین کند. با این وجود وی بیان کرد که چین برای حفظ منافع خود اقداماتی فراتر از مذاکره را نیز در نظر خواهد گرفت. انتشار این خبر منجر به امیدواری معامله‌گران بازار انرژی نسبت به حل مناقشه تجاری میان چین و آمریکا شده و هیمن امر معاملات نفت را بهبود بخشیده است.

در عین حال بخشی از معامله‌‌گران به امید تصمیم احتمالی اوپک در زمینه کاهش تولید در نشست ماه دسامبر این نهاد در حال باز کردن موقعیت‌های خرید در بازار هستند امری که در حمایت از قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با رشدی 1/2 درصدی در سطح 61/1 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژانویه 1/4 درصد ارزان شده و به 52/2 دلار رسیده است.