افت فلزات زیر سایه تحولات جنگ تجاری

09:54 - 1400/01/21
با وجود افت شاخص دلار در روز جمعه، فلزات پایه روندی نزولی را در پیش گرفتند. نگرانی پیرامون جنگ تجاری میان آمریکا و چین کماکان بازار فلزات را زیر فشار قرار داده و به عقبگرد قیمت این محصول دامن زده است.
افت فلزات زیر سایه تحولات جنگ تجاری

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا نسبت به حل اختلافات تجاری میان  این کشور با آمریکا ابراز امیداوری کرد. موضع گیری ترامپ به بهبود معاملات در بازارهای کالایی از جمله فلزات منجر شد اما این روند دوام نیاورد.نماینده تجاری آمریکا در گزارشی مدعی شد که چین به شدت در تلاش برای سرقت تکنولوژی‌های آمریکایی است که  این موضع گیری با واکنش تند پکن مواجه شد. وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای این سخنان را اتهامات بی اساس خواند و واشنگتن را مسئول ویرانی روابط اقتصادی میان دو اقتصاد بزرگ جهان دانست.

در پی جنگ لفظی اخیر، بار دیگر فضای بازار فلزات منفی شد. فعالان بازار نگران هستند که در خلال دیدار هفته آینده ترامپ و شی جین پینگ طرفین به توافق جامعی دست نیابند و همین امر سمت تقاضا برای فلزات را متاثر سازد.

افت قیمت فلزات در حالی رقم که شاخص دلار در معالات امروز با افتی 0/3 درصدی مواجه شد و همین امر  افزایش نسبی تقاضا برای این محصولات از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیردلاری به همراه داشت اما در نهایت نتوانسته از افت قیمت‌ها جلوگیری کند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات تی لندن با افتی یک درصدی به 6200 دلار رسیده و آلومینیوم 0/3 درصد ارزان شده و در سطح 1943 دلار قرار گرفته است. سرب با کاهشی به همین میزان در قیمت 1986 دلار معامله می شود و روی در این میان 1/6 درصد افت کرده و به قیمت 2543 دلار رسیده است.