جنگ تجاری میان آمریکا و چین پایان می‌یابد؟

09:54 - 1400/01/21
پس از ابراز امیدواری رئیس جمهور آمریکا نسبت به حصول توافق تجاری با چین، یک مقام مسئول در پکن اعلام کرد که هرگونه گفتگوی تجاری میان دو کشور باید بر اساس عدالت بنا شده و منافع هر دوسمت این مناقشه را برآورده کند.
جنگ تجاری میان آمریکا و چین پایان می‌یابد؟

معاون وزیر بازرگانی چین روز جمعه در سخنرانی اعلام کرد که گفتگوهای تجاری میان آمریکا و چین باید بر اساس عدالت بنا شود و منافع طرفین را تضمین کند. وانگ شوون در عین حال نسبت به یافتن راهی منطقی از طریق گفتگو برای حل مناقشه تجاری میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

این مقام مسئول سخنان اخیر را در حالی مطرح کرده پکه هفته آینده قرار است رهبران آمریکا و چین در حاشیه نشست  G20 در بوینس آیرس پیرامون مشکلات ماه های اخیر دو کشور به گفتگو بنشینند.

به گفته معاون وزیر بازرگانی چین در ماه های اخیر مقامات دو کشور به صورت نزدیک با یگدیگر در تماس بوده اند تا از این طریق به راهکاری برای حل اختلافات دست یابند.

ذکر این نکته ضروری است که خواسته های وشنگتن از پکن شامل مواردی مانند افزایش دسترسی به بازار چین، رعایت حقوق مالکیت معنوی، کاهش یارانه های صنعتی و کاهش گپ تجاری به تفع آمریکا می شود.

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا نسبت به حصول توافق با چین در دیدار آتی با رئیس جمهور این کشور ابراز امیدواری کرد. به گفته ترامپ به علت وضع تعرفه های تجاری بر کالاهای چینی، این کشور به شدت خواتار عقد توافق با  آمریکاست و اگر این امر برای ماه هم ممکن باشد، مسلما توافق میان طرفین منعقد خواهد شد.