به لطف توقف روند صعودی دلار و افزایش خرید تکنیکال رقم خورد

صعود فلزات پایه در صبح چهارشنبه

09:54 - 1400/01/21
فلزات پایه در معاملات صبح چهارشنبه به مدار صعود بازگشتند. توقف روند صعودی شاخص دلار در کنار افزایش سطح خرید تکنیکال در بهبود وضعیت بازار تاثیر شایانی داشت.
صعود فلزات پایه در صبح چهارشنبه

پس از سقوط وال‌استریت در شب گذشته، سطح فروش در بازارهای کالایی بالا رفت. نگرانی از ورود بازارها به دوران رکود در این روند تاثیر شایانی داشت. در عین حال با افت ملموس شاخص ها در بورس‌های اوراق بهادار آمریکا ،تقاضا برای دلار این کشور به عنوان دارایی امن افزایش یافت امری که فشار بر بازار فلزات را بالا برد.

صبح امروز روند صعودی شاخص دلار مختل شد و این نماگر به محدوده منفی خزید. با افت شاخص دلار، تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری افزایش یافت. در عین حال با رسیدن قیمت برخی از فلزات به سوح حمایتی قوی، سطح خرید تکنیکال در بازار بالا رفت.

از اخبار مهم بازار می‌توان به انتشار گزارش تولید جهانی آلومینیوم اشاره کرد. انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم (IAI) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تولید جهانی آلومینیوم اولیه در ماه اکتبر با رشدی 113 هزار تنی نسبت به ماه سپتامبر به 5/41 میلیون تن رسیده است.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی مختصر در سطح 1944 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی 0/5 درصدی به 2553 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/6 درصدی در سطح 1971 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/2 درصد گران شده و در قیمت 6187 دلار معامله می‌شود.