کاهش 9 درصدی قیمت متانول در بازار چین

09:50 - 1400/01/21
این هفته بار دیگر قیمت متانول در بازارهای آسیایی سیری رو به افول را در پیش گرفت به گونه‌ای که این محصول در بازار وارداتی چین نزدیک به 9 درصد ارزان شد. وفور عرضه در کنار افت ملموس قیمت در بازار داخلی چین از دلایل اصلی تزلزل متانول در بازارهای وارداتی به حساب می‌آید.
کاهش 9 درصدی قیمت متانول در بازار چین

پلاتس: این هفته در بازار واراتی چین باز هم شاهد افت ملموس قیمت متانول به تبع افزایش عرضه بودیم. در عین حال در بازار داخلی این کشور نیز قیمت به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. هم اکنون قیمت متانول در داخل چین به 2790 یوان رسیده که این رقم نسبه به هفته گذشته افتی 5 درصدی را نشان می‌دهد.

در بازار کره جنوبی نیز متانول به میزان ملموسی ارزان شد. به گفته فعالان بازار، افزایش بیش از پیش سطح ذخایر متانول در این کشور و همچنین تاثیرپذری بازار وارداتی از بازار چین در افت قیمت متانول تاثیر شایانی داشته است. همچنین در بازار تایوان تمایل مشتریان برای خرید محموله های غیر ایرانی در روزهای اخیر پایین آمده است.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 32 دلاری (8/8 درصدی) در این هفته در سطح 328 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی به میزان 5 دلار به 425 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی 35 دلار ارزان شد و در سطح 395 قرار گرفت.