بیانیه فدرال رزور دلار آمریکا را تقویت کرد

خیز شاخص دلار برای شکستن سقف 16 ماهه

09:44 - 1400/01/21
دلار آمریکا در روز جمعه بار دیگر در برابر بسیاری از ارزهای مطرح جهان روندی صعودی را در پیش گرفت. تاکید بانک مرکزی آمریکا بر تداوم روند افزایش نرخ بهره در تقویت دلار تاثیر شایانی داشت.
خیز شاخص دلار برای شکستن سقف 16 ماهه

عصر روز گذشته نشست فدرال رزور برگزار شد و همانگونه که انتظار می رفت تغییری در نرخ بهره پایه آمریکا از سوی این نهاد صورت نفرت. با این وجود در بیانیه بانک مرکزی بر تداوم روند افزایش تدریجی نرخ بهره تاکید شده بود. همین امر نیز احتمال بالابردن نرخ بهره در نشست ماه دسامبر را به شدت تقویت کرد. در پی این امر بار دیگر دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح به ویژه یورو و پوند رشدی ملموس را تجربه کرد.

همچنین اظهار نظر اتحادیه اروپا در زمینه احتمال آرام شدن روند رشد اقتصادی ایتالیا در دو سال آینده منجر به تضعف بیش از پیش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا شد.

در این میان پس از افت 2/2 درصدی ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در 10 جلسه معاملاتی گذشته، صبح امروز سطح فروش تکنیکال در جفت ارز دلار آمریکا- ین افزایش یافت امری که تقویت ین را در پی داشت.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز جمعه با رشدی 0/17 درصدی به 96/89 واحد رسیده و به سقف 16 ماهه یعنی رقم 97/2 واحد بسیار نزدیک شده است.