«دنیای بورس» متن کامل لایحه تصویبی CFT را منتشر کرد

CFT دوباره به مجلس می‌رود

09:44 - 1400/01/21
ایرادات و تذکرات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) یکشنبه هفته آینده با حضور دستگاه‌های مخالف و موافق لایحه در مجلس بررسی می‌شود.
CFT دوباره به مجلس می‌رود

دنیای بورس: حشمت الله فلاحت پیشه؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: 22 ایراد شورای نگهبان در اختیار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت که به دلیل محرمانه نبودن ایرادات، آن را در اختیار نمایندگان مجلس گذاشتیم.

به گفته وی این کمیسیون در راستای بررسی هر چه سریع تر این لایحه در مجلس، روز یکشنبه از تمامی دستگاه‌های مرتبط با CFT که مخالف یا موافق هستند و نماینده شورای نگهبان دعوت کرده است، در این جلسه از دستگاه ها نظر مشورتی اخذ می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان در این 22 ابهام و ایراد، در چند مورد ابهام و در مواردی ایراداتی اعلام کرد ولی در پایان به صورت کلی بیان کرده که با توجه به ایرادات و اشکالات متعدد مذکور با عنایت به اینکه الحاق به این کنوانسیون، با فرض غیرقابل اصلاح بودن اشکالات وارد بر آن، خلاف منافع و امنیت ملی ایران است، مغایر موازین شرع شناخته شد.

فلاحت پیشه یادآور شد: ما ایرادات را در جلسه یکشنبه آینده این کمیسیون بررسی می کنیم، اگر به نتیجه نهایی برسیم که لایحه را به هیات رییسه ارائه می‌کنیم که در اولین فرصت در مجلس بررسی شود غیر از آن تلاش می‌کنیم که در جلسات بعدی کمیسیون این موضوع را بررسی کنیم.

در این رابطه بخوانید:

متن تصویب شده لایحه CFT در مجلس

ایرادات 22 گانه شورای نگهبان به لایحه CFT

همچنین در همین باره بدانید: همه چیزهایی که باید درباره FATF بدانید