افت قیمت نفت در صبح سه‌شنبه

09:44 - 1400/01/21
در معاملات روز سه‌شنبه بازار نفت زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول وارد محدوده منفی شد. کماکان تحولات مربوط به تحریم‌های ایران بر بازار این محصول تاثیرگذار است.
افت قیمت نفت در صبح سه‌شنبه

روز گذشته به صورت رسمی خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های یکجانبه خود را علیه صنعت نفت ایران و برخی دیگر از صنایع کشور به اجرا درآورد. در این میان وزیر خارجه آمریکا ضمن ارائه توضیحاتی در این رابطه نام 8 کشوری را به با معافیت‌های موقعیت در خرید نفت از ایران مواجه شده‌اند را اعلام کرد و در عین حال افزود که این معافیت‌های برای یک دوره شش ماهه خواهد بود. به این ترتیب با اعلام رسمی خبر معافیت‌ها بخشی از نگرانی فعالان بازار در زمینه کمبود عرضه برطرف شد و همین امر نیز به کاهش قمیت نفت دامن زد.

با این وجود نوسان قیمت در بازار نفت همانند بسیاری از بازارهای دیگر محدود بوده است چرا که معامله گر‌ان این بازار در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات مجالس قانونگذاری آمریکا هستند. این انتخابات عصر امروز آغاز خواهد شد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه با افتی 0/4 درصدی در سطح 72/88 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه دسامبر 0/2 درصد ارزان شده و به 62/97 دلار رسیده است.