نوسان شاخص دلار در نزدیکی سقف 10 هفته اخیر

09:39 - 1400/01/21
با ازسرگیری معاملات در بازار جهانی ارز، شاخص دلار روندی رو به رشد اما آرام را تجربه می‌کند. این نماگر هم اکنون نزدیک به سقف 10 هفته اخیر خود قرار دارد.
نوسان شاخص دلار در نزدیکی سقف 10 هفته اخیر

با از سرگیری معاملات در  بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه، جوی مبهم بر بازارها حاکم شده به گونه‌ای که شاخص های بورس‌های اوراق بهادار در چین و کره جنوبی روندی نزولی را تجربه می‌کنند و درنیوزلند و همچنین ژاپن و برخی دیگر از کشورهای شرق آسیا اوضاع کمی بهتر شده است. به این ترتیب کماکان بخشی از سرمایه‌گذاران با کاهش ریسک‌پذیری خود در حال حرکت به سوی دارایی‌های امن هستند. دلار آمریکا به صورت سنتی در برابر ارزهای اروپایی و برخی از ارزهای کالا محور نقش دارایی امن را بازی می‌کند و همین امر نیز منجر به رشد ارزش این ارز در برابر بسیاری از ارزهای مطرح جهان شده است.

امروز تقویم اقتصادی خلوت است و تنها بودجه فصل پاییز بریتانیا در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهد داشت. وزیر اقتصادی این کشور در روز جاری قرار است جزئیات بودجه را به اطلاع فعالان اقتصادی برساند.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی 0/1 درصدی به 96/47 واحد رسیده است. در برهه‌ای از معاملات روز جمعه شاخص دلار توانسته بود با رسیدن به 96/86 واحد، بالاترین سطح خود از 15 آگوست را تجربه کند.