پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:36 - 1400/01/21
پس از رشد مناسب قیمت طلا در روز گذشته، امروز نیز قیمت این محصول پا به محدوده مثبت گذاشت اما تب و تاب و معاملات کاهش یافت و میزان رشد قیت محدود شد. با این وجود هنوز چشم‌انداز قمیت این محصول منفی نشده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

با وجود ثبات حرکتی شاخص دلار در صبح امروز، با انتشار گزارش ناامیدکننده شاخص مدیران خرید تولیدی آلمان در ماه سپتامبر، یورو در برابر دلار آمریکا افتی ملموس را تجربه کرد و همین امر نماگر مذکور را با رشدی 0/3 درصدی به 96/2 واحد رساند. این رویداد منجر به کاهش تقاضا برای طلا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری شد.

از سوی دیگر به تبع تداوم افت بازده اسناد خزانه آمریکا، تقاضا سرمایه‌گذاری‌های دلاری کاهش یافت و همین امر تاثیر صعود ارزش دلار آمریکا بر بازار طلا را خنثی کرد. بازده اسناد خزانه 10 ساله آمریکا تا این لحظه از معاملات روز جاری با افتی بیش از یک درصد به 3/13 درصد رسیده است.

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

با وجود قرارگیری طلا سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه، قیمت هنوز نتوانسته در بالاتر از این مرز تثبیت شود و همین امر نیز برخی از معامله‌ان تکنیکال را در زمینه بازنگه‌داشتن موقعیت خرید مردد کرده است. هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 1 دلاری در سطح 1234 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول رشدی 1/5 دلاری را تجربه کرده و در سطح 1231 معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1212 دلار) و 13 روزه (1221 دلار) تثبیت شده و در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه (1227 دلار) قرار گرفته است. نمودار RSI  روندی صعودی را تجربه می کند.

سیگنال تایید: همانند روز گذشته هنوز قیمت در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه تثبیت نشده است بنابراین سیگنال تایید قوی در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1227 دلار (میانگین 5 روزه) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1224 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا مقاومت 1235 دلار و در ادامه 1241 دلار پیش‌روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: همانند روز سه‌شنبه، شرط تداوم روند صعودی قیمت تثبیت در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه است. در مجموع هنوز چشم‌انداز منفی در بازه روزانه پیش روی طلا قرار ندارد اما شکست میانگین 5 روزه به سمت پایین می تواند معادلات را برهم زند.