یورو و پوند روندی با ثبات را در برابر دلار آمریکا تجربه می کنند

افت تقاضا برای ین و فرانک با جهش بازارهای سهام آسیا

09:34 - 1400/01/21
با شروع معاملات در بازار جهانی ارز، یورو و پوند وضعیت باثباتی را در برابر دلار آمریکا تجربه می‌کنند و تقاضا برای ین و رانک سوئیس کاهش یافته است. تمرکز معامله‌گران در این روزها بر تحولات مربوط به برگزیت و بودجه ایتالیا خواهد بود.
افت تقاضا برای ین و فرانک با جهش بازارهای سهام آسیا

تحلیلگران بازار ارز معتقدند در غیاب گزارش‌های اقتصادی تاثیرگذار در روزهای ابتدای هفته، تمرکز اصلی معامله‌گران بر اخبار مربوط به برگزیت و بودجه ایتالیا قرار خواهد داشت. روز پنجشنبه گذشته کمیسیون اروپا در نامه‌ای به ایتالیا اعلام کرد که بودجه مد نظر دولت این کشور با قوانین مالی اتحادیه همخوانی ندارد. امروز آخرین مهلت ایتالیا برای پاسخ به ابهامات مطرح شده از سوی کمیسیون است و بنابراین فعالان بازار ارز اخبار مربوط به این رویداد را به دقت رصد خواهند کرد.

در این میان با بهبود اوضاع در بورس‌های اوراق بهادار آسیا، تقاضا برای ین و فرانک به عنوان دارایی امن کاهش یافته است. پس از افت مقطعی شاخص‌ها در صبح امروز، شاخص ترکیبی بورس شانگهای بیش از 4 درصد رشد کرد و دیگر بازارها نیز به تبعیت از این بازار در مسیر صعودی قرار گرفتند. وعده های مقامات چینی برای حمایت از بازار سهام در پایان هفته و اعلام طرح‌هایی برای کاهش مالیات شخصی به منظور تحریک رشد اقتصادی در بهبود شرایط بازار سهام تاثیر شایانی داشته است.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی مختصر به 95/66 واحد رسیده است.