در پی صعود شاخص‌ها در وال استریت رقم خورد

رشد آرام شاخص دلار با افزایش ریسک‌پذیری معامله‌گران

09:31 - 1400/01/21
با ازسرگیری معاملات در بازار جهانی ارز، شاخص دلار روندی صعودی را تجربه می‌کند. افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران پس از رشد ملموس شاخص‌های اصلی وال استریت در بهبود روند معاملات بر روی دلار امریکا تاثیرگذار بوده است.
رشد آرام شاخص دلار با افزایش ریسک‌پذیری معامله‌گران

شب گذشته شاخص‌های اصلی وال استریت رشدی بیش از 2 درصد را تجربه کردند. انتشار گزارش عملکرد بهتر از انتظار  برخی از شرکت‌های بزرگ در ایجاد جو مثبت در بازار نقش شایانی داشت. به تبع این امر ریسک‌‌پذیری فعالان بازار ارز نیز افزایش یافت و همین امر منجر به صعود ارزش دلار در برابر ین ژاپن و فرانک سوئیس شد.

در عین حال پس از تثبیت قیمت نفت در سطح 81 دلار در روزهای اخیر، شاهد افزایش سطح خرید در جفت ارز دلار آمریکا- دلار کانادا هستیم امری که در بهبود روند حرکتی شاخص دلار نقش شایانی داشته است.

امروز در تقویم اقتصادی گزاس‌های مهمی به چشم می‌خورد و همین امر نیز سطح احتیاط در میان معامله‌گران تکنیکال را کمی افزایش داده است. ظهر امروز گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا و اتحادیه اروپا منتشر می شود  و امشب نیز گزارش جوازهای ساختمانی ماه سپتامبر آمریکا و صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکزی این کشور به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی 0/15 درصدی به 95/19 واحد رسیده است.