ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تضعیف شد

افزایش ریسک‌پذیری معامله‌گران در بازار جهانی ارز

09:30 - 1400/01/21
در معاملات روز سه‌شنبه نوسان محدودی در بازار ارز جهانی دیده می شود. در این میان افت ارزش ین در برابر دلار آمریکا منجر به ورود شاخص دلار به محدوده مثبت شده است.
افزایش ریسک‌پذیری معامله‌گران در بازار جهانی ارز

شب گذشته به تبع انتشار گزارش ناامیدکننده خرده فروشی ماه سپتامبر آمریکا، شاخص دلار روندی منفی را در پیش گرفت. صبح امروز نیز انتشار گزارش بهتر از انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده نیوزلن منجر به رشد ارزش دلار این کشوردر برابر دلار آمربکا شد.

در ادامه معاملات تزلزل ین در برابر دلار آمریکا را شاهد بودیم امری که شاخص دلار را وارد محدوده مثبت کرد. ارتقای سطح ریسک‌پذیری سرمایه‌گزاران دلیل اصلی افت ارزش ین به حساب می‌آید. در اواخر هفته گذشته به تبع سقوط بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان، تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن به میزان ملموسی افزایش یافت اما در دو جلسه معاملاتی اخیر شاهد فروکش کردن این جو هستیم.

امروز در تقویم اقتصادی گزارش‌های مهمی به چشم می‌خورد. ظهر امروز گزارش‌های بازار کار بریتانیا منتشر می‌شود و در ادامه نیز شاخص فضای اقتصادی آلمان در ماه اکتبر به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. ساعت 17:30 به وقت تهران نیز قرار است گزارش فرصت‌های شغلی ماه آگوست آمریکا انتشار یابد.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه با رشدی 0/1 درصدی به 95/15 واحد رسیده است.