افت فلزات همراستا با تزلزل بازارهای سهام آسیا

09:29 - 1400/01/21
در معاملات روز دوشنبه جوی منفی بر بازار فلزات پایه حاکم شده است. رشد شاخص دلار در کنار افت مجدد ارزش سهام در بسیاری از بورس‌های اوراق بهادار شرق آسیا در روند حاکم بر بازار فلزات تاثیر شایانی داشته است.
افت فلزات همراستا با تزلزل بازارهای سهام آسیا

امروز به تبع افت ملموس ارزش پوند در برابر دلار آمریکا، شاخص دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و همین امر نیز تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داد.

در عین حال با شروع معاملات سهام در بورس‌های شرق آسیا، بار دیگر بسیاری از این بازارها با افت شاخص‌ها مواجه شدند و همین امر نیز منجر به افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران در زمینه احتمال سقوط ادامه‌دار بازارهای سهام شد. به تبع این امر بازار فلزات پایه نیز زیر فشار نسبی قرار گرفت.

روز جاری شاخص نیکی بورس توکیو 1/8 درصد پایین آمد و شاخص ترکیبی بورس شانگهای نیز 0/6 درصد افت کرد. همچنین شاخص‌های اصلی در بسیاری از بازارها همچون هنگ‌کنگ، تایوان، کره جنوبی و هند نیز در مسیر نزولی قرار گرفتند.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 2033 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی 0/7 درصدی به 2614 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/2 درصدی در سطح 2044 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان مختصری ارزان شده و در قیمت 6279 دلار معامله می‌شود.