پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

09:25 - 1400/01/21
پس از افت ملموس قیمت طلا در روز گذشته، این محصول در روز سه‌شنبه به مدار صعود بازگشته است. افزایش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن، اصلی‌ترین دلیل تحریک قیمت به حساب می‌آید.

با وجود رشد شاخص دلار، قیمت طلا در روز جاری وارد محدوده مثبت شده است. با وجود کاهش فشار فروش در بازارهای سهام آمریکا در شب گذشته و بهبود نسبی اوضاع معالات بورس‌های آسیا و اروپا در روز سه‌شنبه، کماکان جوی مبهم بر این بازارها حاکم است .همین امر بخشی از سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امنی مانند طلا و ین سوق داده است. با این وجود میزان افزایش قیمت طلا زیر فشار دلار آمریکا تا این لحظه محدود بوده است.

امروز گزارش چندان مهمی در تقویم اقتصادی به چشم نمی‌خورد و بنابراین بازار طلا به شدت متاثر از جو حاکم بر بازارهای سهام در اروپا و آمریکا خواهد بود.

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

مطابق با پیش‌بینی روز گذشته معاملات طلا زیر فشار قرار گرفت و در برهه‌ای قیمت به کمتر از حمایت 1185 دلار رسید اما به سرعت به سطوح بالاتر از از این مرز بازگشت. هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 4 دلاری در سطح  1193/1 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان 1/7 دلار رشد کرده و در سطح 1189/7  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1194 دلار) و 13 روزه (1195 دلار) قرار گرفته و در سطوح پایین تر از میانگین 62 روزه (1206 دلار) تثبیت شده است. همچنین میانگین 5 روزه میانگین 13 روزه را به سمت پایین قطع کرده است.  هیستوگرام MACD با خط سیگنال برخوردکرده و در حال شسکت این خط به سمت پایین است.

سیگنال‌های صعودی: پس از واکنش به باند پایینی بولینگر در اواخر جلسه پیشین، قیمت فاصله خود را از این باند افزایش داده است.

سیگنال تایید:  سیگنال تایید قابل ذکری در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1185 دلار دیده می‌شود. حمایت بعدی در سطح 1181 دلار قرار دارد.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، مقاومت مهمی در محدوده میانگین‌های 5 و 13 روزه قرار دارد. سناریوی خوش‌‌بینانه صعود قیمت تا مرز 1200 دلار است.

نتیجه‌گیری: همانند روز گذشته کماکان چشم‌انداز روشنی در بازه روزانه پیش روی طلا قرار ندارد و تنها در صورت شکست پرحجم میانگین‌های کوتاه مدت و میان مدت به سمت بالا می توان به تثبیت قیمت در محدوده 1200 دلار امید داشت.