پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:20 - 1400/01/21
در معاملات روز جاری طلا باز هم در مسیر صعودی قرار گرفته اما در عبور از میانگین موزون نمایی 62 روزه ناکام ماند است. با این وجود از منظر تکنیکال کماکان امکان رشد قیمت برای این محصول از میان نرفته است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

روز گذشته با ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از موضوع کسر بودجه ایتالیا، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن افزایش یافت و همین امر این محصول را در مسیر صعودی قرار داد. مطابق با پیش‌بینی روز گذشته با عبور قدرتمند قیمت از میانگین 13 روزه، طلا به سوی مرز 1200 دلار حرکت کرد و بر خلاف انتظار توانست این مرز روانی را نیز پشت سربگذارد.

امروز روزنامه ایتالیایی زبان Corriere della در گزارشی اعلام کرد که دولت ایتالیا قصد دارد کسر بودجه خود را مهار کرده و به صورت تدریجی تا سال 2021 به 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برساند. انتشار این خبر منجر به حمایت مناسبی از یورو در برابر دلار آمریکا شد. همین امر کمی از تب و تاب معاملات در بازار طلا را کاهش داد.

پیش‌بینی چهار‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس بدون تغییری ملموس در سطح سطح  1207 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول  شرایطی مشابه را تجربه می‌کند و در سطح 1203  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: واکنش منفی قیمت در برخورد با میانگین موزون نمایی 62 روزه (1208 دلار)  و قرارگیری در سطوح پایین ‌تر از این میانگین

سیگنال‌های صعودی: میانگین 13 روزه ( 1196 دلار) توانسته میانگین 13 روزه (1196 دلار) را به سمت بالاقطع کند  و قیمت در سطوح بالاتر از این دو میانگین قرار گرفته است- هیستوگرام MACD خط سیگنال را به سوی بالا قطع کرده است.

سیگنال تایید:  کماکان واگرایی در نمودار RSI و MACD دیده نمی شود.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1200 دلار قراردارد. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا سطح 1196 دلار است.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا مقاومتی در سطح 1204 دلار مقاومت دلار دیده  می‌شود.  مقاومت بعدی در سطح 1208 دلار (میانگین 62 روزه) قرار دارد.

نتیجه‌گیری: در صورت تثبیت قیمت در سطوح کنونی، امکان  صعود مجدد برای شکستن میانگین 62 روزه دور از ذهن نیست. در غیر این صورت باید منتظر حرکت قیمت به سوی میانگین‌های 5 روزه و 13 روزه بود.