نوسان محدود نفت در آستانه انتشار گزارش ذخایر آمریکا

09:20 - 1400/01/21
در آستانه انتشار گزارش رسمی سطح ذخایر نفت آمریکا، معامله‌گران بازار انرژی احتیاط بیشتری را چاشنی کار خود کرده‌اند و همین امر به نوسان مختصر قیمت‌ها در صبح امروز منجر شده است.
نوسان محدود نفت در آستانه انتشار گزارش ذخایر آمریکا

پس از صعود قیمت نفت برنت به سطوح بالاتر از 85 دلار در دو روز ابتدایی هفته‌، شب گذشته واحد مرکزی توزیع فرآورده‌های سوختی وزارت انرژی روسیه از رشد تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر به رقم 11/356 میلیون بشکه در روز خبر داد. انتشار این خبر قیمت را به کمتر از 85 دلار رساند اما رفته رفته فشار وارد شده از این ناحیه بر بازار نفت کاهش یافت.

بامداد امروز انستیتوی نفت امریکا در جدیدترین گزارش خود  از افزایش 900 هزار بشکه ای سطح ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد. انتشار این خبر کمی از تب و تاب معاملات کاست و جو مبهمی را بر بازار حاکم کرد.

در این میان قرار است ساعت 18:00به وقت تهران گزارش رسمی دولتی سطح ذخایر نفت آمریکا منتشر شود و همین امر باعث شده میزان احتیاط در میان معامله‌گران نفت خام به شدت بالا رود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با رشدی 0/08 درصدی در سطح 84/87 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه نوامبر با افزایش مختصر به 75/25 دلار رسیده است.