با انتشار خبر تصمیم دولت ایتالیا برای مهار کسر بودجه

یورو از کف 8 هفته‌ای فاصله گرفت

09:20 - 1400/01/21
با از سرگیری معاملات در بازار جهانی ارز، یورو از کف شش هفته‌ای خود در برابر دلار آمریکا فاصله گرفت و همین امر شاخص دلار را به محدوده منفی کشاند.
یورو از کف 8 هفته‌ای فاصله گرفت

پس از افت ملموس شب گذشته و تنزل ارزش یورو به کمترین سطح از 21 آگوست در برابر دلار آمریکا، صبح سه‌‌شنبه اقبال به این ارز افزایش یافت. روزنامه ایتالیایی زبان Corriere della در گزارشی اعلام کرد که دولت ایتالیا قصد دارد کسر بودجه خود را مهار کرده و به صورت تدریجی تا سال 2021 به 2 درصد از تولید ناخالص داخلی برساند. انتشار این خبر منجر به حمایت مناسبی از یورو در برابر دلار آمریکا شد. پیش‌تر این رقم در سطح 2/4 درصد در نظر گرفته شده بود.

علاوه یورو- دلار، در جفت ارز دلار استرالیا- دلار کانادا نیز شاهد افزایش فشار فروش تکنیکال هستیم اما در دیگر جفت ارزهای اصلی نوسان ملموسی دیده نمی شود.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش‌های مهمی به چشم می‌خورد که مسلما نتیجه این گزارش‌ها می‌تواند بر بازار ارز تاثیر شایانی بگذارد. ظهر امروز شاخص مدیران خرید خدماتی بریتانیا منتشر خواهد شد و بعد از ظهر موسسه ADP گزارش مشاغل ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی ما سپتامبر آمریکا را به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رساند. در ادامه نیز شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور در ماه سپتامبر منتشر می‌شود.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/2 درصدی به 95/32 واحد رسیده است.