تعطیلات چین بر بازارها سایه افکند

نوسان محدود قیمت‌ها در بازار فلزات

09:19 - 1400/01/21
در غیاب سرمایه‌گذارن چینی، بازار فلزات معاملات کم‌رمقی را پشت سر می‌گذارد و محصولات این بازار نوسان قیمت محدودی را در روز جاری تجربه ‌می‌کنند.
نوسان محدود قیمت‌ها در بازار فلزات

تعطیلات پاییزه در چین از روز گذشته آغاز شده و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت. به تبع این امر حجم معاملات آسیایی بازار فلزات لندن به شدت کاهش یافته است. نوسان اندک بازار ارز که ریشه در تعطیلات چین دارد نیز مزید بر علت شده تا فلزات پایه تغییر قیمت اندکی را در معاملات امروز تجربه کنند.

از اخبار مهم امروز می توان به اظهار امیدواری رئیس اتحادیه آلومینیوم کانادا در زمینه حل اختلاف دو کشور در زمینه تجارت آلومینیوم اشاره کرد. ژان سیمارد در این زمینه اظهار کرد پس از حصول توافق میان آمریکا و کانادا برای بازنگری در پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی، احتمال حل مناقشه این دو کشور در زمینه تجارت آلومینیوم افزایش یافته است. در فصل دوم سال جاری دولت ترامپ بر واردات آلومینیوم از کانادا تعرفه وارداتی 10 درصدی را وضع کرد که این امر به اعتراض شدید دولت کانادا منجر شد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/4 درصدی در سطح 2084 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی 0/2 درصدی به 2645 دلار رسیده است. سرب نیز بدون تغییری ملموس در سطح 2024 دلار قرار گرفته و در این میان مس 0/3 درصد افت کرده و در قیمت 6220 دلار معامله می‌شود.