پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:18 - 1400/01/21
با وجود نوسان اندک شاخص دلار در روز جاری، قیمت طلا وارد محدوده منفی شد. افت ملموس تقاضا به تبع تعطیلات رسمی در چین و هنگ کنگ در کاهش قیمت تاثیر شایانی داشت.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

این هفته بازارهای چین به علت تعطیلاتی پاییزه در این کشور فعالیتی نخواهند داشت. معامله‌گران چینی حاضر در بازار فلزات قیمتی از اواخر هفته گذشته سطح فعالیت‌های خود را به میزان ملموسی پایین آوردند. امروز نیز با ازسرگیری معاملات شاهد تداوم این روند بودیم امری که قیمت طلا را زیر فشار قرار داد.

در عین حال انتشار خبر توافق میان آمریکا و کانادا برای بازنگری در توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) نیز کمی از نگرانی در زمینه جنگ تجاری میان قدرت‌های بزرگ اقتصادی این منطقه را کاهش داد و تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را پایین آورد.

پیش بینی دو‌‌شنبه‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افتی بیش از 6 دلار در سطح  1189/3 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول افتی به همین میزان پشت سرگذاشته و در سطح 1185/5  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین موزون نمایی 5 روزه (1190) دلار  و 13 روزه (1194دلار) قرار گرفته و در سطوح کمتر از میانگین 62 روزه (1208 دلار) تثبیت شده است. نمودار RSI روندی نزولی را در پیش گرفته است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت به باند پایینی بولینگر واکنش ضعیفی نشان داده است.

سیگنال تایید:  سیگنال تاییدی قابل اتکایی در  دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، ابتدا حمایت 1181 دلار  و سپس 1175 دلار دیده می‌شود.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا مقاومتی در سطح 1190(میانگین 5 روزه) دلار دیده  می‌شود. مقاومت مهم بعدی در سطح  1194 دلار (میانگین 13 روزه) است.

نتیجه‌گیری: در صورت واکنش قوی به باند پایینی بولینگر، باید منتظر عبور پرحجم از منطقه مقاومتی 1190 تا 1194 دلار بود تا بتوان سیگنال قوی درجهت بازگشت بازار به مدار صعود به دست آورد. در شرایط فعلی چشم‌انداز تیره ‌ای پیش روی طلا قرار دارد.