برآورد قیمت طلا در هفته در روز سه‌شنبه

09:14 - 1400/01/21
با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا، میزان احتیاط در میان معامله‌گران طلا به شدت افزایش یافته و همین امر به نوسان محدود قیمت این محصول منجر شده است.
برآورد قیمت طلا در هفته در روز سه‌شنبه

فردا قرار است نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا برگزار شود. افزایش نرخ بهره در این نشست تقریبا قطعی بوده اما برای فعالان اقتصادی موضع‌گیری اعضای بلند پایه این نهاد در زمینه مسیر افزایش نرخ در ادامه سال جاری و سال 2019 میلادی بسیار مهم است. در آستانه این رویداد مهم، فعالان بازار ارز و فلزات قیمتی به شدت بر سطح احتیاط خود افزوده اند.

امروز در تقویم اقتصادی مهمترین گزارشی که خودنمایی می‌کند، شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا در ماه سپتامبر است که ساعت 17:30 به وقت تهران منتشر خواهد شد. نتیجه این گزارش می‌تواند بازار ارز را دچار نوساناتی کند و از این مسیر بر بازار طلا اثر بگذارد.

پیش بینی سه‌‌شنبه‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس کمتر از یک دلار افت کرده و به 1203/7 دلار رسده است. در بازار نقدی این محصول رشدی محدود را پشت سرگذاشته و در سطح 1199/5  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین موزون نمایی 62 روزه (1212) دلار تثبیت شده است.

سیگنال‌های صعودی: میانگین های موزون نمایی 5 روزه و 13 روزه در سطح 1199/5 دلار بر یکدیگر منطبق شده‌اند و قیمت در حال تلاش برای شکستن این مرز مهم است.

سیگنال تایید:  سیگنال تاییدی چندان قابل اتکایی در  دست نیست اما عبور قیمت از باند میانی بولینگر می‌تواند به عنوان سیگنال ضعیفی به شمار رود.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، ابتدا حمایت 1194 دلار  و سپس 1190 دلار دیده می‌شود.

مقاومت های پیش رو: همانند روز گذشته در صورت صعود قیمت، ابتدا مقاومتی مهمی در محدوده 1200 دلار دیده  می‌شود. فاصله مختصر دو میانگین 5 روزه و 13 روزه با این مرز روانی ، سطح مذکور را تبدیل به مقاومت بسیار مهمی کرده است. مقاومت بعدی در سطح 1204 قرار دارد.

نتیجه‌گیری: سناریوی روز دوشنبه کماکان پابرجاست و  در صورت شکست دو میانگین 5 و 13 روزه به سمت بالا  و عبور از مرز روانی 1200 دلار با حجم ملموس می‌توان به افزایش قیمت امیداوار بود.