در بازار وارداتی چین اتفاق افتاد

تداوم رشد قیمت زغال کک‌شو

09:12 - 1400/01/21
بازار زغال کک‌شو روندی مبهم را  در هفته اخیر تجربه کرد به گونه‌ای که این محصول در بازار وارداتی چین باز هم گران شد اما در دیگر بازارها افت قیمتی محدود را پشت سر گذاشت.
تداوم رشد قیمت زغال کک‌شو

روند صعودی قیمت‌ها از هفته ماقبل به این هفته سرایت کرد و در روز دوشنبه شاهد افزایش بیش از پیش قیمت زغال کک‌شو در بازارهای مختلف بودیم. روز سه‌‌شنبه باز هم تقاضای قوی از سوی مشتریان چینی در بازار وجود داشت و همین امر به تداوم صعود قیمت در بازار وارداتی این کشور منجر شد. بسیاری از فولادسازان و معامله گران چینی اعتقاد دارند که احتمال افزایش بیش از پیش قیمت زغال کک‌شو در هفته های پیش‌رو بالاست و به همین دلیل سطح خرید خود را در برهه کنونی افزایش داده‌اند.

در این میان به علت افزایش ملموس قیمت زغال کک‌شو از ابتدای هفته ماقبل تا روز دوشنبه، مشتریان این محصول در دیگر بازارها از روز سه‌شنبه دست از خرید کشیدند و همین امر نیز تضعیف قیمت در بازارهای خارج از چین منجر شد. از روز چهارشنبه حجم معاملات در تمام بازارها به میزان ملموسی پایین آمد و تغییر قیمت قابل ذکری تا پایان هفته در معاملات رقم نخورد.

 

 

 

در هفته اخیر شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم موسسه متال بولتن در قرارداد فوب استرالیا کمتر از یک درصد افت کرد و به 204 دلار رسید. شاخص قیمت زغال کک شو سخت گرید پریمیوم در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 2/3 درصدی در سطح 216 دلار قرار گرفت.