پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:06 - 1400/01/21
با وجود افت شاخص دلار در روز جاری، معاملات طلا با افزایش فروش تکنیکال در بازر نقدی و آتی به محدوده منفی خزید. همانند روز گذشته قیمت کماکان در محدوده تکنیکالی مهمی قرار داشته و برای آغاز روند صعودی قوی نیاز دارد میانگین‌های کوتاه مدت و میان مدت را به سوی بالا بشکند.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

همانگونه که روز گذشته پیش‌بینی شد، عدم موفقیت طلا برای عبور از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه و 13 روزه فشار فروش در بازار این محصول را افزایش داد و همین امر قیمت را به محدوده منفی کشاند. بازار در برهه کنونی به زیر نفوذ چارتیست‌هاست و واکنش  به حمایت ها  و مقاوت‌ها به شدت ملموس است.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش‌های چندان مهمی به چشم نمی‌خورد و تنها گزارش قابل اتکا، آمار مروبط به شاخص قیمت تولید کننده آمریکا در ماه آگوست است که ساعت 19:00 به وقت تهران منتشر خواهد شد.  

در این میان پس ار انتشار خبر درخواست رهبر کره شمالی برای دیدار مجدد با رئیس جمهور آمریکا، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن روندی نزولی را تجربه می‌کند امری که در افت قیمت این محصول تاثیرگذار بوده است.

پیش بینی چها‌شنبه‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس کمتر از یک دلار افت کرده و به 1201 دلار رسده است. در بازار نقدی این محصول افتی 22 دلاری را پشت سرگذاشته و در سطح 1196  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت هنوز موفق به عبور از میانگین 13 روزه (1197دلار) نشده و در سطوح پایین تر از میانگین 62 روزه (1217 دلار)تثبیت شده است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در حال تلاش برای شکستن میانگین موزون نمایی 5 روزه (1296دلار) به سمت بالا  است. نمودار RSI هم شیبی صعودی بسیار آرام را در پیش گرفته است.

سیگنال تایید:  قیمت پس از تماس با باند میانی بولینگر نتوانسته روند صعودی خود را ادامه دهد. بنابراین سیگنالی در جهت تایید روند صعودی در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت ابتدای حمایت 1194 دلار  و سپس 1190 دلار دیده می شود. سناریو بدبینانه تنزل قیمت تا مقاومت 1184 دلار است.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا مقاومت 1297 (میانگین 13 روزه) دلار پیش روی طلا قرار دارد و سپس مقاومت 1200 دلار به چشم می خورد.

نتیجه‌گیری: همانند روز گذشته در صورت شکست دو میانگین 5 و 13 روزه به سمت بالا با حجم ملموس، می‌توان به افزایش قیمت امیداوار بود در غیر این صورت چشم‌انداز روشنی در بازه روزانه نمی توان متصور بود.