افزایش قیمت نفت با کاهش دکل‌های حفاری آمریکا

09:03 - 1400/01/21
با اعلام خبر کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت در آمریکا، قیمت نفت خام در اولین روز کاری این هفته سیری رو به رشد را تجربه کرد. انتشار گزارشی در زمینه کاهش خرید نفت ایران از سوی کشورهای آسیایی نیز در این روند تاثیرگذار بود.
افزایش قیمت نفت با کاهش دکل‌های حفاری آمریکا

موسسه بیکرهیوز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا با کاهشی دو عددی در هفته گذشته به 860 دکل رسیده است. انتشار این خبر جو مثبتی را بر معالات نفت خام در صبح امروز حاکم کرد.

در عین حال موسسه مشاور انرژی FGE در گزارشی مدعی شد که مشتریان بزرگ نفت ایران همچون هند، ژاپن و کره جنوبی پیش از اجرای رسمی تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا بر فروش نفت این ایران، میزان خرید نفت از این کشور را کاهش داده‌اند. براساس گزارش این موسسه با وجود موضع‌گیری دولت‌ها در مخالفت با تصمیم ترامپ برای تحریم نفت ایران، شرکت‌هایی که از سوی این موسسه بررسی شده‌اند  تمایلی به پذیرش ریسک خرید نفت از این کشور را ندارند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با رشدی 0/55 درصدی در سطح 77/25 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه اکتبر با افزایشی 0/61 درصدی به 68/16 دلار رسیده است.