تنش‌های آمریکا و چین کماکان تقاضا برای دلار را تحریک می‌کند

صعود آرام دلار در صبح دوشنبه

09:03 - 1400/01/21
جو مثبت حاکم بر معاملات دلار آمریکا در پایان هفته گذشته به معاملات این هفته کشیده شده اما میزان رشد شاخص دلار تا این لحظه محدود بوده است.
صعود آرام دلار در صبح دوشنبه

در پایان هفته گذشته با انتشار گزارش‌های بهتر از انتظار از بازار کار آمریکا ، تقاضا برای دلارآمریکا در بازار جهانی ارز بالا رفت. با سرگیری معاملات در روز دوشنبه باز هم دلار آمریکا به لطف این عامل در مسیر صعود قرار گرفته اما میزان رشد ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان محدود بوده است.

در این میان افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در رشد تقاضا برای دلار به عنوان دارای امن در روزهای اخیر تاثیر شایانی داشت. رئیس جمهورآمریکا در پایان هفته گذشته اعلام کرد با توجه به وضعیت مذاکرات با چینی‌ها ، امکان دارد وضع تعرفه وارداتی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی به زودی اجرایی شود. ترامپ همچنین تهدید کرد که 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را نیز ممکن است مشمول پرداخت تعرفه تجاری کند.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش‌های تولید ناخالص داخلی و تولیدات صنعتی بریتانیا در ماه جولای خودنمایی می کند. این گزارش‌ها قرار است ساعت 13:00 به وقت تهران منتشر شوند.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه با رشدی 0/1 درصدی به 95/45 واحد رسیده است.