با نزدیک شدن توفان گوردون به خلیج مکزیک اتفاق افتاد

عبور قیمت نفت وست تگزاس از مرز 70 دلار

17:07 - 1400/01/18
بازار نفت روندی مبهم را در روز سه‌شنبه در پیش گرفته به گونه‌ای که قیمت نفت برنت وارد محدوده منفی شده اما نفت وست تگزاس سیری صعودی را تجربه می‌کند. نزدیک شدن توفان گوردون به خلیج مکزیک در افزایش قیمت نفت وست تگزاس تاثیرگذار بوده است.
عبور قیمت نفت وست تگزاس از مرز 70 دلار

امروز دلار آمریکا بار دیگر در برابر ارزهای مطرح جهان روندی صعودی را در پیش گرفت. در عین حال بازارهای مالی در اقتصادهای نوظهور به علت تداوم نگرانی در زمینه جنگ تجاری قدرت‌های بزرگ اقتصادی زیر فشار قرار گرفتند. به گفته معامله‌گر‌ان بازار انرژی جو منفی این بازارها به معاملات نفت برنت سرایت کرده و رشد شاخص دلار نیز در کاهش تقاضا برای این محصول موثر بوده است.

در این میان شرکت نفتی Anadarko آمریکا اعلام کرد به علت نزدیک شدن توفان گوردون به خلیج مکزیک، دو پلتفرم نفتی خود را تخلیه کرده است. انتشار این خبر در افزایش قیمت نفت وست تگزاس تاثیرگذار بوده است. انتظار می‌رود دیگر شرکت‌های فعال در خلیج مکزیک نیز رفته رفته تولید خود را به حالت تعطیل درآورند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افتی مختصر در سطح 78/08 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه اکتبر با افزایشی 0/4 درصدی به از مرز 70 دلار عبور کرده است.