رشد قیمت فلزات به لطف افزایش سطح خرید تکنیکال

17:07 - 1400/01/18
در معاملات صبح سه‌شنبه قیمت بسیاری از محصولات معاملاتی در بازار فلزات پایه وارد محدوده مثبت شده است. افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار اصلی‌ترین دلیل حمایت از قیمت‌ها به حساب می آید.
رشد قیمت فلزات به لطف افزایش سطح خرید تکنیکال

روز گذشته با کاهش سطح ذخایر قابل معامله سرب در بازار لندن و همچنین انتشار اخباری در زمینه بروز اخلال در عرضه از سوی برخی معادن این محصول در چین، قیمت سیری صعودی را تجربه کرد. روی نیز در ادامه معاملات با اقبال نسبی مواجه شد اما در نهایت نتوانست رشد قیمت ملموسی را تجربه کند. تداوم افت ذخایر این محصول در لندن و شانگهای در این روند موثر بود.

با آغاز معاملات در رو سه‌شنبه شاهد بهبود فضای بازار هستم و به غیر از سرب، دیگر محصولات معاملاتی تا این لحظه در محدوده مثبت قرار گرفته‌اند. پس از افت قیمت دیروز مس و آلومینیوم، بخشی از سرمایه‌گذاران تکنیکال به امید پایان روندی اصلاح قیمت دست به کار خرید شده اند و همین امر حمایت نسبی را از معاملات به عمل آورده است. روی نیز کماکان به علت کاهش سطح ذخایر مورد توجه سرمایه گذاران بوده اما در معاملات سرب روند شناسایی سود آغاز شده است.

امروز خبر رسید که شرکت کودلکو فعالیت سه کوره از چهار کوره فعال در واحد ذوب مس خود در   Ventanas را به حالت تعطیل درآورده است. بالا رفتن غیر عادی دی اکسید گوگرد کودلکو را مجبور به تعطیلی این کوره‌ها کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن  با رشدی 0/2 درصدی در سطح 5957 دلار قرار گرفته و آلومینیوم افزایشی 0/5 درصدی را تجربه کرده و به 2102 دلار رسیده است. روی به میزان 0/3 درصد گران شده و در سطح 2465 دلار قرار گرفته است. در این میان سرب با افت قیمتی به میزان 0/2 درصد در سطح 2122 دلار معامله می‌شود.