در معاملات امروز بازار جهانی رقم خورد

اقبال سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا و ین ژاپن

17:07 - 1400/01/18
با تداوم نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به تنش‌های تجاری میان قدرت‌های بزرگ اقتصادی، تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند دلار آمریکا و ین ژاپن در صبح امروز بالا رفت.
اقبال سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا و ین ژاپن

دیروز بازارهای آمریکا تعطیل بود و همین امر منجر به نوسان محدود در بازار ارز منجر شد. با ازسرگیری معاملات در روز سه‌شنبه کمی بر حجم معاملات افزوده شده و انتظار می رود رفته رفته با نزدیک شدن به زمان معاملات در آمریکای شمالی بازار به شرایط عادی بازگردد.

تداوم تنش‌های تجاری میان آمریکا و کانادا بر سر بازنگری در پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی(نفتا) و همچنین تهدید این کشور بر وضع تهرفه وارداتی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی بر نگرانی سرمایه‌گذاران افزوده و همین امر تقاضا برای دارایی‌های امن را بالا برده است. ین ژاپن به صورت سنتی با افزایش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و دلار آمریکا نیز در شرایط نگران‌کننده اقتصادی در برابر ارزهای مطرح به ویژه ارزهای اروپایی نقش دارای امن را بازی می ‌کند.

دقایقی دیگر نشست بانک مرکزی استرالیا برای تصمیم‌گیری در زمینه تغییر نرخ بهره این کشور به پایان می‌رسد و بیانیه این نهاد منتشر می‌شود. به همین دلیل در برهه کنونی معامله‌گران احتیاط زیادی را چاشنی کار خود کرده اند. از دیگر گزارش‌های مهم در تقویم اقتصادی امروز می توان به شاخص مدیران خرید ساختمانی بریتانیا و شاخص مدیران خرید تولیدی آمریکا اشاره کرد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه با رشدی 0/1 درصدی به 95/23 واحد رسیده است.