در آستانه انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا رقم خورد

نوسان محدود ارزها در بازار جهانی

16:28 - 1400/01/18
پس از افت شاخص دلار به کف 4 هفته‌ای در شب گذشته، این نماگر توانست کمی از این سطح فاصله بگیرد. در این میان در آستانه انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا، سرمایه‌گذاران احتیاط را چاشنی معاملات خود کرده‌اند.
نوسان محدود ارزها در بازار جهانی

روز سه‌شنبه با انتشار خبر توافق آمریکا و مکزیک برای بازنگری در پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن پایین آمد. در پی این امر شاخص دلار شب گذشته تا سطح 94/4 واحد تنزل کرد که این رقم از 31 جولای در بازار دیده نشده بود. در ادامه با انتشار گزارش امیدوارکننده شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا، کمی از افت پیشین این نماگر کاسته شد.

صبح امروز شاخص دلار توانست وارد محدوده مثبت شود اما در ادامه با افت ارزش دلار آمریکا در برابر دلار کانادا و استرالیا، رشد ابتدای روز این نماگر خنثی شد. با افزایش قیمت محصولات معاملاتی در بازارهای کالایی در دو روز اخیر، ارزهای کانادا و استرلیا در صبح امروز تقویت شدند.

امروز گزارش‌های بسیار مهمی در تقویم اقتصادی به چشم می‌خورد. ظهر چهارشنبه گزارش تولید ناخالص داخلی فصل دوم فرانسه قرار است منتشر شود و ساعت 17:00 به وقت تهران گزارش توید ناخالص داخلی آمریکا درسه ماهه دوم سال به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. در ادامه نیز آمار فروش خانه‌های در حال ساخت این کشور در ماه جولای در دسترس فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت. با توجه به افت ملموس شاخص دلار در جلسات معاملاتی اخیر، در صورت انتشار نتایج بهتر از انتظار در گزارش‌های آمریکا، موج شناسایی سود در جفت ارزهای اصلی آغاز خواهد شد و همین امر می‌تواند به رشد ملموس ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان منجر شود.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه بدون تغییری ملموس به 97/7 واحد رسیده است.