نوسان محدود نفت خام در صبح دوشنبه

16:10 - 1400/01/18
با ازسرگیری معاملات در بازار انرژی، قیمت نفت خام نوسانی بسیار محدود را تا این لحظه پشت سرگذاشته است. نگرانی از کاهش تقاضا برای نفت در کنار کاهش تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا از عوامل تاثیرگذار بر معاملات امروز هستند.
نوسان محدود نفت خام در صبح دوشنبه

با وجود کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته، قیمت نفت خام در روز جاری با افتی محدود مواجه شده است. موسه بیکر هیوز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا در پایان هفته گذشته به 860 مورد رسیده که این رقم نشان‌دهنده خروج 9 دکل از چرخه تولید است.

برخی از معامله‌گران بی نتیجه ماندن مذاکرات تجاری هفته گذشته میان آمریکا و  چین را عامل نگران‌کننده‌ای در برهه کنونی می‌دانند. به عقیده طیف وسیعی از تحلیلگران و فعالان اقتصادی با تداوم جنگ تعرفه‌ای میان دو ابر قدرت اقتصادی، روند رشد اقتصاد جهانی آسیب خواهد دید امری که تقاضا برای نفت خام را کاهش می‌دهد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افتی مختصر در سطح 76/1 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه اکتبر 0/06  درصد ارزان شده و در سطح 68/68 دلار معامله می‌شود.