بازار کماکان در حال واکنش به سخنان پاول است

تداوم افت دلار آمریکا در بازار جهانی

16:07 - 1400/01/18
با آغاز معالات در بازار جهانی ارز شاخص دلار پا به محدوده منفی گذاشت. دلار آمریکا بیشترین افت خود را تا این لحظه در برابر ین ژاپن تجربه کرده است. معامله‌گران کماکان در حال واکنش منفی به سخنان روز جمعه رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند.
تداوم افت دلار آمریکا در بازار جهانی

برخی از تحلیلگران معتقدند که سخنان هفته گذشته رئیس بانک مرکزی آمریکا کماکان دلار این کشور را زیر فشار قرار می‌دهد. در پایان هفته جروم پاول در نشست بانک‌های مرکزی نسبت به تداوم سیاست افزایش نرخ بهره ابراز امیدواری کرد. با این وجود وی ریسک جهش شاخص قیمت مصرف‌کننده به سطوح فراتر از 2 درصد را پایین دانست. این موضع‌گیری رئیس فد، سرمایه گذارن را نسبت به تداوم سیاست افزایش نرخ بهره با شدت گذشته بدبین کرد و دلار را زیر فشار قرار داد.

همانند روز جمعه شاخص دلار امروز بیشترین افت را در برابر ین ژاپن تجربه کرده  و 0/2 درصد از ارزش خود را در برابر این ارز از دست داده است. تقاضا برای دارایی امن در بازار ارز از روز جمعه از دلار آمریکا به ین ژاپن منتقل شده است.

امروز تقویم اقتصادی چندان شلوغ نیست و در این میان تنها انتظار می‌رود شاخص فضای کسب کار آلمان  بتواند تاثیر شایانی بر بازار بگذارد. شاخص مذکور قرار است ظهر امروز از سوی موسسه IFO منتشر شود.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌دوشنبه با افتی0/1 درصدی به 95/05 واحد رسیده است.