تصمیم جدید برای بدهکاران ارزی

15:52 - 1400/01/18
پیشنهاد مشترک دولت و بخش خصوصی برای تسریع در تسویه تسهیلات معوق صندوق ذخیره ارزی در نشست عصر امروز کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری تصویب شد.

در نشست عصر امروز کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه با بیان به ضرورت اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ٢٠ قانون رفع موانع تولید که مهلت تسویه پیش پرداخت تسهیلات ارزی معوق را پایان شهریور امسال تعیین کرده است، مقرر شد برای کمک به بدهکاران بخش خصوصی، مهلت تا پایان شهریور سال آینده تمدید شود.

بر اساس این پیشنهاد، همه بدهکاران ارزی به سیستم بانکی تا پایان شهریور سال آینده مهلت دارند در صورت ارایه پیش پرداخت دیون خود به بانک های عامل، از تسهیلات در نظر گرفته شده در این ماده قانونی بهره مند شوند.

مجید انصاری؛ معاون حقوقی رییس جمهوری با استناد به گزارش ارایه شده در این نشست اعلام کرد: برآورد می‌شود اکنون سه هزار پرونده بدهی تسهیلات ارزی در سیستم بانکی وجود داشته باشد که با شرایط قبلی فقط ١٠ درصد از آن‌ها موفق به تسویه پیش پرداخت خود شده‌اند.

وی افزود: تمدید این مهلت به فعالان اقتصادی بخش خصوصی امکان مذاکره با سیستم بانکی و ارایه پیش پرداخت اولیه را فراهم می‌کند.