با افزایش تقاضا از سوی واحدهای MTO رقم خورد

بازگشت متانول به 400 دلار

15:49 - 1400/01/18
این هفته متانول در بسیاری از بازارهای وارداتی آسیا روندی صعودی را تجربه کرد به گونه‌ای که این محصول در بازار چین بار دیگر به قیمت 400 دلار رسید. در این میان معاملات متانول در بازار هند زیر فشار قرار گرفت.
بازگشت متانول به 400 دلار

 پلاتس: قیمت متانول این هفته در بازار داخلی چین روندی صعودی را تجربه کرد و با افزایشی 70 یوانی به 3320 یوان رسید که این رقم برابر با 385 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. تقویت قیمت در بازار داخلی به تحریک بازار وارداتی منجر شد. افزایش سطح خرید متانول از سوی واحدهای متانول به الفین(MTO) چینی در رشد قیمت این محصول تاثیر شایانی داشت.

دیگر بازارهای وارداتی آسیا نیز با تبعیت از بازار چین معاملات پررونقی را پشت سرگذاشتند. در این میان به علت وفور محموله های متانول به ویژه محموله های ایرانی این محصول در بازار واردلاتی هند، قیمت زیر فشار قرارگرفت.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 4 دلاری در این هفته در سطح 400 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا 2 دلار گران شد و به 422 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی با افزایشی 4 دلاری در سطح 420 قرار گرفت. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول 3 دلار ارزان شد و به قیمت  370 دلار رسید.