پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‎شنبه

15:04 - 1400/01/18
در پی افت ملموس شاخص دلار در روز سه‌شنبه، رونق نسبی بر معاملات طلا حاکم شده به گونه‌ای که این محصول در معاملات آتی بازار کامکس به مرز روانی 1200 دلار صعود کرده است. در بازار نقدی قیمت در محدوده میانگین موزون نمایی 13روزه در حال نوسان است و تثبیت در سطوح بالاتر از این قیمت می‌تواند مسیر صعودی طلا را هموارتر کند.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‎شنبه

دونالد ترامپ شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که از جروم پاول، رئیس فدرال رزور به خاطر اجرای سیاست افزایش نرخ بهره رضایت ندارد. وی افزود که بانک مرکزی آمریکا باید بیش از پیش به رئیس جمهور در زمینه بهبود شرایط اقتصادی کمک کند. انتشار این خبر بار دیگر نگرانی‌هایی را در زمینه احتمال اعمال نفوذ ترامپ در تصمیمات بانک مرکزی آمریکا ایجاد کرد و با مبهم ساختن چشم‌انداز نرخ بهره، شاخص دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد. در عین حال در آستانه برگزاری نشست دو روزه آمریکا و چین برای حل مشکلات تجاری، تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند دلار آمریکا به میزان ملموسی کاهش یافته و در عین حال بخشی از سرمایه‌گذاران تکنیکال در حال خروج از بازار هستند تا از ریسک معاملات در این برهه در امان بمانند. همین امر نیز دلار آمریکا را بیش از پیش تضعیف کرده است. افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای طلا را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری به میزان ملموسی افزایش داده است.

در تقویم اقتصادی امروز رویداد چندان بااهمیتی به چشم نمی‌خورد و بنابراین انتظار می‌رود معاملات در بازار ارز و طلا در ساعت‌های پیش‌رو در سلطه چارتیست‌ها باشد.

پیش بینی سه‌شنبه‌شنبه (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی : قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 62 روزه (1232 دلار) تثبیت شده است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت به صورت کامل بالاتر از میانگین موزون نمایی 5 روزه (1288دلار) تثبیت شده و در حال تلاش برای عبور از میانگین موزون نمای 13 روزه (1294 دلار) است. شاخص قدرت نسبی(RSI) کماکان روند صعودی خود را حفظ کرده و هیستورگام MACD  ممکن است به زودی خط سیگنال را به سمت بالا بشکند.

سیگنال تایید:  قیمت با قدرت در حال نزدیک شدن به باند میانی بولینگر است.

حمایت های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح میانگین 5 روزه (1188 دلار)  قرار دارد و حمایت بعدی در سطح 1184 دلار به چشم می‌خورد.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، محدوده مقاومتی از 1198 تا 1200 دلار به چشم می‌خورد. در صورت شکست این مقاومت، پیشروی قیمت تا 1204 دلار دور از ذهن نیست.

نتیجه‌گیری:  در صورت تثبیت قیمت در سطوح بالاتر از میانگین 13 روزه (1194 دلار)، امید زیادی به صعود بیش از پیش وجود دارد. در غیر این صورت بازار زیر فشار قرار خواهد گرفت. در مجموع اولین سیگنال اطمینان از تداوم رون صعودی زمانی صادر خواهد شدکه میانگین 5 روزه بتواند میانگین 13 روزه را به سمت بالا قطع کند بنابراین معاملات طلا در چند روز آینده باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.