فرانک سوییس در کانون توجه قرار گرفت

بازگشت آرامش به بازار ارز با کاهش فشار بر لیر

14:18 - 1400/01/18
با توقف روند سقوط ارزش لیر در برابر دلار آمریکا در صبح سه‌شنبه، آرامش نسبی به بازار جهانی ارز بازگشته و رشد شاخص دلار متوقف شده است.
بازگشت آرامش به بازار ارز با کاهش فشار بر لیر

پس از سقوط ملموس ارزش لیر در روزهای اخیر، صبح امروز شاهد کاهش فشار بر این ارز بودیم. اقدامات کنترلی بانک مرکزی ترکیه که از روز گذشته در دستور کار قرار گرفت کمی از جو منفی حاکم بر فضای اقتصادی این کشور را کاهش داده است. در معاملات امروز لیر به میزان مختصری در برابر دلار افت کرده و نرخ برابری این دو ارز به 6/92 واحد رسیده است.

به تبع این امر از فشار موجود بر معاملات یورو و پوند کاسته شده است. در این میان کماکان فرانک سوییس به عنوان دارایی امن در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد. نرخ برابری فرانک به یورو روز گذشته به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسید.

امروز در تقویم اقتصادی گزارش‌های بسیار بااهمتی به چشم می‌خورد که مسلما نتیجه این گزارش‌ها در ساعت‌های پیش‌رو منجر به نوسان ملموس‌تر ارزها در بازار خواهد شد. پیش از ظهر امروز گزارش تولید ناخالص  داخلی آلمان در فصل دوم سال منتشر می شود. ساعت 13:00 نیز نتیجه گزارش‌های بازار کار بریتانیا به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. گزارش‌های شاخص فضای اقتصادی آلمان و تولیدات صنعتی اتحادیه اروپا از دیگر گزارش‌های مهم امروز به شمار می‌روند.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌دوشنبه با افتی 0/1 درصدی به 96/3 واحد رسیده است.