چشم‌انداز طلا در روز چهارشنبه

13:44 - 1400/01/18
همانند روز گذشته، به لطف ورود شاخص دلار به محدوده منفی قیمت طلا در برهه کنونی روندی صعودی را در پیش گرفته است. سیگنال‌های قوی در جهت بازگشت روند در بازار به چشم می خورد. تثبیت طلا در سطوح بالاتر از میانگین موزون نمایی 5 روزه برای تداوم رشد قیمت از اهمیت شایانی برخوردار است.
چشم‌انداز طلا در روز چهارشنبه

شاخص دلار در برهه کنونی با افتی 0/1 درصدی در سطح 95/08 واحد قرار گرفته است. افت ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان در روز چهارشنبه به افزایش تقاضا برای طلا دامن زده و همین امر نیز قیمت را در مسیر صعودی قرار داده است.

امروز گزارش تاثیرگذار قابل ذکری در تقویم اقتصادی به چشم نمی‌خورد و بنابراین معاملات بازار ارز و طلا زیر سلطه چارتیست‌ها خواهد بود. بنابراین در دو مقطع باز گشایی بازارهای اروپا و آمریکا یعنی ظهر و عصر امروز باید منتظر افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها باشیم.

مطابق با پیش بینی صورت گرفته ، قیمت طلا روز گذشته به حمایت 1309 دلار واکنش قوی نشان داد اما نتوانست در سطوح بالاتر از میانگین موزون نمایی 5 روز تثبیت شود و بنابراین روند افزایش قیمت ملموسی را تجربه نکرد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1220 دلار، رشد قیمتی بیش از 2 دلار را منعکس می‌کند. در بازار نقدی طلا نزدیک به 2 دلار دلار رشد کرده و در سطح 1212/9 دلار قرار گرفته است.

پیش بینی چهار‌شنبه (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی):

سیگنال‌های نزولی : تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 13 روزه (1217 دلار) و 62 روزه (1250 دلار).

هشدار بازگشت روند:  قیمت از میانگین موزون نمایی 5 روزه ( 1211 دلار) عبور کرده اما هنوز بالای این مرز تثبیت نشده است. RSI بر روی خط روند صعودی قرار دارد و هیستوگرام MACD خط سیگنال را به سوی بالا قطع کرده است.

سیگنال تایید بازگشت روند: واگرایی در نمودار RSI و MACD واگرایی دیده می شود.

حمایت های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح میانگین 5 روزه و سپس در سطح 1209 دیده می شود. سناریوی بدبینانه سقوط قیمت تا حمایت 1204 دلار است.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، اولین مقاومت مهم در سطح میانگین 13 روزه (1216 دلار)  دیده می‌شود و مقاومت بعدی  در سطح 1222 دلار قرار گرفته است.

نتیجه‌گیری:  قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین های 13 روزه و 62 روزه تثبیت شده اما از میانگین 5 روزه عبور کرده است. در صورت تثبیت بالاتر از این مرز، امید به ادامه سیر صعودی وجود دارد. هشدارهایی در زمینه  بازگشت روند صادر شده و سیگنال‌هایی نیز در تایید آن شکل گرفته است.  بنابراین احتمال بازگشت روند در روز جاری دور از ذهن نیست.