با آغاز فرآیند شاسایی سود

فولاد شانگهای آرام گرفت

13:44 - 1400/01/18
پس از رشد ملموس قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای در هفته اخیر، امروز جو مبهمی بر معاملات سایه افکنده است. آغاز روند شناسایی سود در روند حاکم بر بازار نقش پررنگی دارد.
فولاد شانگهای آرام گرفت

جهش قیمت فولاد در برهه کنونی پس از وضع محدود تولید در برخی از شهرهای بزرگ همچون تانگشان اتفاق افتاد و در ادامه با انتشار پیش‌نویس طرح کاهش تولید زمستانی در صنایع آلاینده از جمله فولاد این روند تقویت شد. روز گذشته نیز انتشار خبری در زمینه الزام واحدهای فولادسازی استان هبی به کاهش تولید به تبع کمبود برق در این استان بر این جود دامن زد به گونه ای که قیمت میلگرد به سقف 6 ساله خود رسید.

در معاملات روز چهارشنبه شاهد آغاز روند شناسایی سود بودیم امری که روند صعودی قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای را متوقف کرد. با این وجود هنوز شناسایی سود شدت نگرفته و به تبع این امر قیمت‌‌ها نوسان محدودی را تجربه کرده‌اند

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با کاهشی 1/5 دلاری در سطح 622 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه با رشدی محدود به قیمت 622 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/82 است)